torsdag 4 december 2008

Det är lååååångt...

...till Kalmar och Öland från Helsingborg. Det verkar inte så eftersom det ligger så långt söderut men man kör nästan på katetrarna och inte hypotenusan (som Pythagoras skulle sagt) så det tar sin lilla tid.
Hursomhaver barnen kär så körde jag till Hotell Skansen i Färjestaden igår.
Hotell Skansen var mysigt och jag hade fått ett finfint rum och de hade en av världens största whiskykällare (1100 sorter!). Men jag jobbade ju så det bidde bara en pilsner på nattkröken.
Maxi hade julfest med julbord och jag körde standup till kaffet och det var en ganska stillsam tillställning. Trevlig stämning, men lite vardagskväll över det hela så nån rockn´roll blev det aldrig. Lite kul munhuggning med fiskkillen och tjejerna i charken blev det i alla fall.
Så upp tidigt i morse för hemfärd men jag hade sovit lite dåligt så halvvägs blev jag så trött att jag stannade på en rastplats och sov en halvtimme i bilen. Svängde in om Markaryd på vägen och lunchade med Ebenhart och pratade om viktiga saker som standup, datorer och tapetsering.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan du inte försöka få ett gig på stadsteatern, kalmarsalen, byteatern eller något i Kalmar? :) Hade varit kul att se dig live någon gång!