fredag 26 december 2008

Irriterande

Det är inte lätt att vara konsument.

Om man vill köpa en biljett til något evenemang så tillkommer nästan alltid en "serviceavgift". Varför? Jag har inte fått nån service. Tvärtom.
Om jag köper fyra biljetter på Ticnet så får jag betala 4 st serviceavgifter. Fast det är jag som valt platser, jag som ordnat betalningen, jag som printat ut biljetterna. Varför får jag då betala fyra stycken serviceavgifter? Irriterande.

Handla aldrig på Phone House. De kan inget om telefoner, är irriterande säljande och vill att du skall köpa nåt du inte vill ha, tar sig inte tid, har inte öppet köp även om man säger att det är en present, de har massor av "villkor" för köpet, de har kort garantitid. Phone House är allt det som en affär inte skall vara. De kan inget om service. Irriterande.

Handla däremot alltid på Kjell o Company. Åtminstone i Helsingborg. Personalen är trevlig, kunnig, hjälpsam och vet vad service är. Jag berättar vad jag vill göra och de hjälper mig med en rimlig lösning. Jag frågar vad jag behöver för att lösa ett problem och de föreslår en prisvärd lösning. Det är inga problem att byta en vara eller få pengarna tillbaka. På Kjell o Company får man service. Det är som att handla i en gammal handelsbod av en glad handelsman som kan sitt jobb. Det är inte irriterande.

Inga kommentarer: