lördag 6 december 2008

Pärlor för svin

På väg hem igår kväll passerade jag Sundspärlan. Såg på klockan att jag skulle hinna se slutet av showen så jag körde in om.
Det var fullt med folk. Fullt folk.
Det är nästan en surrealistisk upplevelse att se folk bete sig på det viset. 800 pers där säkert hälften fullständigt struntar i att det pågår en påkostad show med duktiga artister. De snackar och går omkring och beter sig som...ja, tyvärr...svin. Det är så sorgligt att se.
Och så vansinnigt taskigt mot de i publiken som betalt dyrt och vill se showen. Jag fattar inte varför fyllet inte bara lämnar lokalen om de inte vill se.
Men showen håller. Det menar jag bestämt. För de som vill se, så är det bra. Riktigt bra. Artisterna kämpade på men frustrationen lyste igenom. Det är bara mänskligt. Man får hantera det proffsigt och köra på, men det är omöjligt att inte påverkas av det sorl som är i lokalen.
Nu var detta tydligen den klart värsta kvällen hittills, och det har gått bra de andra kvällarna. Hoppas, för artisternas skull, att det är lugnare ikväll.

Inga kommentarer: