lördag 8 maj 2010

"Dansa house med Henrik Schyffert"

Bra rubrik på ett blogginlägg.
Men vi tar det från början.
Idag var jag i Svedala på tennisklubbens årliga gala. Jag hade tagit på smokingen och var konferencier och höll i prisutdelningarna och en liten tävling och körde standup mellan varven. Det fungerade väldigt bra och jag är extra nöjd med mina intervjuer med vinnarna som jag tyckte blev riktigt bra. Standupen blev ingen rockenroll, men det blir det aldrig när det är barnfamiljer för folk blottar sig inte och skrattar inte ut när barnen är med. Men jag är nöjd med min insats och jag tycker att de fick en fin gala.
När jag kom till Helsingborg körde jag ner till The Tivoli där hela (nästan) Big Comedy-gänget satt i Vinylbaren. Det var gott att träffa och krama om allihop och jag hann byta några ord med Robin, Marika, Elina, Felix, Fredrik och Henrik. Nu skulle jag dels köra bilen hem (=alkoholfri Carlsberg, förvånansvärt god) och dels upp på morgonen så när alla skulle upp på dansgolvet bestämde jag mig för att dra hemåt. Då sa Henrik S: "Va, skall du åka hem när du kan få dansa house med Henrik Schyffert".
Fanken vad jag gillar den pågen...

Inga kommentarer: