söndag 2 maj 2010

Kalmar

Söndag:
Nästan 3,5 timmar dit och dryga tre timmar hem. Det är långt att köra bil mellan Helsingborg och Kalmar. Men det var värt det.
Njurmedicinskt Vårmöte 2010 hade invigning i Kalmarsalen och det var en riktigt skön scen och salong och trevliga tekniker och med 200-300 förväntansfulla och nyktra personer i biosittning är redan halva målet nått. Att det sedan är sjukvårdsfolk gör ju inte direkt saken sämre. Jag kunde lätt kört en timme men de hade en tid att passa, maten, så jag kunde bara köra 30 minuter och det var hur kul som helst. Applåderna ville inte sluta, men det fanns inte utrymme för extranummer, maten kallnade, så det var bara att tacka och skicka vidare.
Fick dessutom till några bra specialskrivna skämt. God känsla.
Tack till Malmö Kongressbyrå och Johanna och tack till arrangörsgruppen från Kalmar. Trevliga människor! Och tack för den väldigt snygga vasen!
Scenen:


Salongen:

2 kommentarer:

Jag sa...

Hej. Jag har nyss startat en lite annorlunda stilblogg. Kika gärna in!

Loulas Kök sa...

Hej
Jag var faktiskt där..hittade din blogg av en slump.
Måste säga att du var riktigt bra, vi garvade länge efter!!!