tisdag 18 maj 2010

Edens vårdcentral

Det är olika, olika gånger. Idag körde jag standup klickan elva på förmiddagen för elva personer, varav tio kvinnor och en man, när resursteamet på Edens vårdcentral firade framgångar i sitt samarbete.


Det här skulle kunna bli en stel tillställning, men tjo vad kul det blev! De var med på noterna och bjöd på skön energi och härliga skratt och jag hade hur kul som helst.
Trots att de var så få och satt i ett litet konferensrum så satte jag upp min lilla minsta ljudanläggning och det var bra, det blir mer "föreställning" och mindre "samtal" då.
Jag skulle köra kl 11 till 12 och klockan 11 började jag och femton sekunder i 12 avslutade jag. Snyggt!
Det är verkligen gott att få vara med och förgylla vardagen lite för folk som jobbar hårt med de allra mest komplicerade fallen. Det är nog inte alltid så tacksamt, men nu fick de i alla fall en god timme med mycket skratt.
Fick nyss ett mail från dem där det bland annat stod: "...hur du trots det "torra" rummet och få lyssnare, kunde slappna av och köra din grej. Vi skrattade och torkade tårarna över en god lunch sedan. Otroligt vilken förmåga du har att finna sammanhang och snappa upp vardagen."
Då blev jag glad.

Inga kommentarer: