onsdag 19 maj 2010

På väg mot floppen?

Alla som håller på med standup och artisteri vet att man aldrig är bättre än sitt senaste gig.
Jag har nu en riktigt lång serie med idel fyror och femmor och jag vet att förr eller senare kommer skitförestälningen. Fast nu har jag börjat nerräkningen inför sommarsemestern och när jag ser på de gig jag har kvar är där ingen given kandidat. Skall jag få gå av på topp?
Spänningen stiger.
Idag uppträdde jag för ett jäkla gott gäng från pappersbruket i Hyltebruk som kommit till en restaurang i Helsingborg för att fira. Det var folk som jobbat i 25 år som fick guldklockor och jag skulle köra till desserten. Eftersom desserten blev försenad erbjöd jag mig att dela upp min show i två pass och körde först 20 minuter i väntan på desserten, och sedan ca 30 min när de ätit klart. Det funkade även att göra så och jag hade hur kul som helst, fick till mycket härochnu-känsla och jag fick en hel massa gott beröm efteråt. Fasen vad gott det är med vanligt folk som bjuder på sig själva och har sån skön energi som Affe och de andra som svarade härligt och ärligt och kommenterade öppet och smart. I like.
Trist att personalen började duka ut och slå ut kassor och snacka högt mitt i mitt andra pass. Där kunde det gått åt pipsvängen, men jag borrade ner hälarna och kämpade ända in i kaklet. Hu, vad dåliga metaforer...
Hursomhelst så blev det en riktigt lyckad show och fiaskot kom inte idag...
Fortsättning följer.


3 kommentarer:

Fritte Fritzson sa...

Det finns dödspatruller man kan skicka ut när personalen börjar störa sig.

Martin Svensson sa...

Är det Nils Lind?

Fritte Fritzson sa...

Ja, bland annat, men ibland är han upptagen, så då är det Tomas Högblom som hoppar in