fredag 30 maj 2008

Båstad och Skol-OS

Båstad igår. Två föreställningar i rask följd.
Först var jag på Hemmeslövs Herrgård där Sony Ericsson hade konferens och jag kom in mellan förrätt och varmrätt. Hade supermycket energi i början och fick till bra dialoger och mycket här och nu. Dippade mot slutet, jag var nog helt enkelt trött för jag kände verkligen att jag var helladdad i början.
Susade till Hotell Skansen där en vårdcentral från Höganäs hade konferens och jag körde till kaffet. De var i vinterträdgården och den är lite för stor när de bara är 30 pers. Blir inte samma tighta närhet. Jag hade återigen kul, försökte prata mycket med dem och få igång en dialog, men det var lite mer försiktigt så jag körde på med material. En trevlig föreställning, men i en helt annan stil än föreställningen precis innan.

Fick gå upp tidigt idag för det var prisutdelning i Skol-OS. Jag var speaker/intervjuare/konferencier. Fjorton sporter skulle det delas ut priser i. Lag och individuellt, pojkar och flickor, åk 4, 5 och 6. Det blir MÅNGA priser det. Dessutom var det en tävling mellan idrottslärare och intervjuer med prisutdelare (bl.a. Ragnar Skanåker, sjufaldig olympier och en hjälte från min barndom då han tog OS-guld 1972. Kul att få träffa honom.)
Jag pratade konstant i tre timmar och vi höll tiden med en minuts marginal. Proffsigare än så blir det inte! Jag är extremt stolt och nöjd! Och trött i halsen och benen. Men det är gott att göra en ideell insats för ungar i stan ibland.

Inga kommentarer: