onsdag 21 maj 2008

Oslipat

Mina åtta minuter på Oslipat igår gick väldigt fort. Jag hade tänkt prata om Kina och om de dumma porrargumenten från killdebatten dagen innan, men hann bara börja och så ringde äggklockan.
Så här blev det:
Började med att berätta om att jag hade åtta minuter och satte sedan en äggklocka på just åtta minuter. (Jättebra att Oslipat har ett ståbord på scenen förresten)
Pratade lite med publiken om saker som tagits upp innan, bl.a. att några kvinnor i publiken kallade sig tanter, men jag tycker att de var fruntimmer. Några tjejer längst fram hade satt sina ölglas på scenen och min första impuls var att "råka" sparka omkull dem, hejdade mig, och tog glasen och satte på bordet på scenen. Sen blev det en massa prat om det. Körde "förpackningsmaterialet som är 1 minut och började på Kina och då ringde klockan och jag gick av. Bara så där rakt av.
Efteråt noterar jag att:
-många kom fram efteråt och trodde att allt var planerat men det mesta var "här och nu"
-jag skulle kört porrpratet eftersom det hade suttit perfekt på Oslipats publik
-Fritte gav mig den bästa presentation jag fått
-Fritte och Marcus gör ett fantastiskt bra jobb
-Marcus och Kringlans material var vädigt, väldigt uppfriskande
-många komiker saknar energi på scen, de skulle vunnit mycket på att svettas lite
-jag gärna återkommer till Oslipat och skulle vilja avsluta nån gång och då göra en sammanfattning av vad alla andra pratat om

Inga kommentarer: