tisdag 9 september 2008

Prick Prick 2.0

Erik Börén driver klubb på Cafe Athen i AF-huset i Lund. PrickPrick 2.0.
Ca 150 studenter i publiken. Unga människor som studerar. På programmet stod The Malmö 8, dvs Fritte, Marcus, Jesper, Simon, Erik, Nils, Thomas och Kringlan. Jag var konferencier.
Jag noterar lite självkritiskt att jag var sådär. Jag kände press att inte bli för långdragen så jag gav mig inte in i långa publiksnack utan när situationen var etablerad och jag valt ut någon i publiken som alla kunde relatera till så körde jag mest material. Fick till det mesta bra så att det kändes spontant, och jag körde även Bosse o Leif på ukulele och den högg nog bättre än någonsin.
Innerst inne känner jag en viss stress när de är så unga i publiken så jag forcerade på. Trots det blev kvällen rätt lång (åtta komiker + en konferencier = 125 minuter standup). Kanske lite för lång för publiken var trött mot slutet.
De andra då? Jo, det var en sann fröjd att se allihop köra ikväll. Det är oerhört inspirerande att se hur de behandlar materialet och ämnena med så mycket smartness och orädsla. Det här Malmögänget är så skönt nyskapande och verkligen i standupens framkant. Alla var fullkomligt lysande bra ikväll.


2 kommentarer:

Unknown sa...

Tack själv. Du var kanon och du är alltid välkommen. Men det var faktiskt över 250 pers denna afton.

Martin Svensson sa...

OK. Jag rättar mig: "Det var 150 studenter och 100 människor, vilket ger 250 pers."