lördag 13 september 2008

Lund, Lund och åter Lund

Jag var i Lund igår och såg Komikerkllektivet KORV på Prickprick. Det är riktigt gott att bara stå och se på och insupa atmosfär. Det var en bra kväll och Glans glänste såklart. Jag hade tagit tåget ner för att kunna ta en öl eller två...eller fem så efteråt hängde jag med till Malmö och Debaser och det var gott att prata comedy, nostalgi och livet bl.a. med bröderna Lind.
Nattåget kl 01 från Malmö till Helsingborg är däremot inte så mysigt.

Det var också kul att smita in om Cafe Ariman i Lund innan föreställningen. Jag hade inte varit där på 22 år, men stället är sig likt på många sätt. Var där ofta när jag bodde i Lund.

Och idag blev det Lund igen, och inom Ariman igen, nu med hustrun. Vi såg Cirkus Cirkörs premiär och den går tyvärr inte att rescensera eller tycka något om eftersom allt överskuggas av att en av artisterna föll obehagligt och föreställningen fick brytas. Jag så precis vad som hände och tänkte direkt att det inte såg bra ut. Var på väg att springa ner och hjälpa till, men det såg ut som om de fick läget under kontroll och visste vad de skulle göra direkt. Snöpligt, sorgligt och obehagligt. Hoppas hon klarar sig utan men.

Inga kommentarer: