torsdag 4 september 2008

Norra Brunn referat

Samma komiker, samma upplägg och ändå så helt olika kvällar:

På tisdagskvällen var det ovanligt lite folk. Jag var ändå helt inställd på att få igång dem direkt. Men när jag kom upp på scen så var det nästan helt mörkt i lokalen och jag såg inte publiken. Jag gjorde ändå som jag tänkt och ställde frågor till publiken, men eftersom jag inte såg vem som svarade så blev jag lite fladdrig och kom ur rytmen. Det tog tid innan jag fick tag i publiken och då var det dags att påa Thomas P. Även Thomas fick kämpa och det ville aldrig lyfta riktigt. Efter paus fick jag litebättre hugg och sedan fick Johan G ett knallhugg! Han håvade in.
Sammantaget en stabil, men lite off-beat kväll.
På onsdagskvällen struntade jag i publikpratet, vände mig bara till bordet vid sidan om scenen och nu fick jag jättehugg direkt. Surfade vidare på vågen och Thomas P tog över och red vågen som en mästare. Paus och sedan gick jag upp och toppade upp vågen och sedan red Glans in i stor stil (han är grymt bra) och tog oss alla över mållinjen och det var en fantastisk kväll. En orgie i bra humor och många skratt!

Det är synd att Norra Brunn valt att släcka ner i salongen. Det minskar möjligheterna för de komiker som vill kommunicera med publiken. Det blir mindre härochnu. Dessutom har man som komiker ingen chans mot en häclare eller ett fyllo som stör. Johan fick problem med en kvinna som ropade och han kunde inte täppa igen henne eftersom han inte såg henne.
Dessutom ser man ju inte publikens glada ansikten och man får inte det där utbytet av energier som gör en magisk kväll.
Hoppas att de tänder upp mer igen.

Inga kommentarer: