torsdag 24 september 2009

Gött i mössan

Vilken fantastisk lokal! Riktigt skön standupkänsla. Underground à la New York. Riktikt jäkla skönt ställe, Gött i Mössan på Henriksberg vid Stigbergstorget i Göteborg.
Det är uppfriskande att se de unga komikerna driva ställen på det här viset. Bra arrangerat och lagom många komiker. Blandad kvalitet på komiken, som det skall vara på en rookiescen och lite smågrejor som kan rättas till (rikta ljuset, bättre tryck i introlåtar, lite bättre tempo och mer energi) men helhetsintrycket är mycket positivt.
Jag avslutade kvällen med 30 minuter där jag mest körde nya och lite gamla, halvt oprövade, grejor. Jag hade bra energi och hade riktigt kul. Borde pratat mer med publiken, det är ju mitt signum, men jag ville köra materialet så jag höll mig till det.
Det var väl värt fyra timmar i bilen fram och tillbaka och på vägen upp hade jag dessutom sällskap av Jon som åkte med. Jon vann för övrigt den roliga SMS-tävlingen. Kul initiativ.
Gött i mössan rekommenderas härmed, både för komiker och publik.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att äntligen få se dig Martin på standup-scenen, du var grym. Kommer allti komma ihåg ditt valsim :) Kommer och ser dig fler gånger när du har vägarna förbi götet.

Martin Svensson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Martin Svensson sa...

Tack för feedback. Kul att du gillade föreställningen och blåvalsgrejen. Måste bara hitta en bättre poäng på den. Funderar...