tisdag 1 september 2009

En förmiddag

Så gick en förmiddag. Jag har dubbelkollat The Tivolis höstprogram och mailat alla och bekräftat bokningarna. Över trettio mail. Kanske överdrivet noga, men nu har alla fått fakturaadresser, tider osv. Hotellbokningar gjorda, inga tveksamheter, allt är under kontroll.
Och sedan har jag dubbelkollat alla höstens bokningar så att de är med i min kalender, pärmen och mitt excel-ark.
Och jag får så ont i nacken. Jag är verkligen inte bra på att sitta vid datorn.
Hösten, ja. hela året präglas av lågkonjunkturen. Jag har tappat en stor del av mina vanliga företagskunder, dvs småföretagen. Som tur är så har jag jobbat upp ett bra rykte och en bred marknad så helt tomt är det inte i kalendern. Och så finns alla klubbscener, om jag vill ut.
Just nu har jag 47 bokningar under hösten (aug-dec) vilket är ganska bra, men en klar nergång om man jämför med 2008. Allt som allt blir 2009 ungefär 60% av 2008 jobbmässigt.
Så då passar jag på och utvecklar "En onödigt rolig kväll" med Lars o Göran och kör en till "Som på teve" med Göran i höst.
Det gäller att rida ut stormen och vara laddad när allt vänder.
Och ja, jag gillar statistik.

1 kommentar:

Standuplars sa...

Kommer osökt att tänka på diskussionen på vårt interna organ mailistan bland komikerna. Du skulle jobbat på Festivalen...