torsdag 3 september 2009

IKEA Components

IKEA Components gör bland annat de berömda påsarna med skruvar och pluggar som det förr alltid fattades någonting i. Numera funkar det tydlingen klanderfritt och igår hade de kick-off.
Den ytterst trevlige Peter (musiker och ljudkille från Älmhult) hade satt upp finfin scen, backdrop, ljud och ljus och de hade även lyssnat på mina råd och dukat alldeles intill scenen.
Bra förutsättningar och därför gjorde jag också et kanonjobb. Det var bra lyssning och jag fick tag i dem direkt och körde sedan exakt 45 minuter där höjdpunkten var när en kvinna visste produktnumret på en obetydlig plastskruv. Jag hade kollat på deras hemsida och "namedroppade" ett produktnummer. Och hon visste vad det var! Låter inte kul nu, men i stunden var det hysteriskt.
Bra tekniska förutsättningar, noggrann research och en laddad komiker=bra show.
Kul blev också min observation om att Älmhult vid infarten har en skylt med "Älmhult - nära och internationellt". Kul när man kört i timmar genom skogen.
"Här och nu". Mitt motto.

Inga kommentarer: