lördag 5 september 2009

Tålamod och envishet

Direkt när jag började med standup så visste jag att det var "min grej". Jag älskade formen och hade talang för det och visste vad jag skulle göra för att bli bättre och jag fortsätter fortfarande att utvecklas.
Jag har också hela tiden varit tålmodig och envis och uppträtt mycket, i alla möjliga och omöjliga sammanhang.
Jag debuterade i februari 1997 och i maj 1997 tog Thomas Petersson med mig till Norra Brunn där jag gjorde ett kanongig. En servitris sa att det var den bästa debut hon sett och Bertil Goldberg var lyrisk.
Samtidigt skar det sig mellan Bertil och Peppe på Norra Brunn och jag fick bokningar av Bertil på Berns och därmed inget på Norra Brunn. Efter ett tag slutade Berns köra standup men jag fick inga bokningar på Norra Brunn. Detta höll i sig år efter år, men jag harvade på i södra Sverige och på mina företagsgig. För varje år fick jag fler gig och mer erfarenhet och jag utvecklades ständigt.
Hösten 2003 fick jag köra en gång på Norra Brunn. Det var med Glans och Schyffert och det gick bra för mig. Peppe gillade vad han såg och han började boka på och sedan dess har jag varit regelbundet på Norra Brunn, totalt 49 gånger. Nej, 50 blir det, jag var ju uppe på festivalen nyligen.
Nu har konkurrensen om tiderna på Norra Brunn hårdnat, men jag hoppas att det blir många fler föreställningar där.
Nästa gång är om två veckor redan. Gott.
Berns 1998

Inga kommentarer: