måndag 21 september 2009

Roast

Jag gillar någonstans roastningar, men tycker oftast att folk går vilse i skämtandet. Man gör skämt för skämtets skull och oftast blir det bara ren underbältethumor och buskis (fast istället för att säga rö...en kör man med k...en, fi...an och kn...a för att det är "tuffare"). Vitsberättande, helt enkelt.
Men roasten kräver botten och substans och sanningar för att det skall bli intressant.
Jag har verkligen försökt se både Grillat och Roast på Berns och jag har inte sett något som varit riktigt intressant och faktiskt har jag inte klarat av att se ett enda helt avsnitt. Det blir för plågsamt.
Men ikväll såg jag hela programmet och det berodde på att framförallt Schyffert och Sissela Kyle hittade elaka sanningar om Robert Gustavsson, och de andra, som de kunde leverera med finess och bitvis var det riktigt bra roast.
Skåden och lär.
Sådan är min smak.

Inga kommentarer: