fredag 6 maj 2011

Det här är lugnet...


...före stormen.


En aula kl 10 på morgonen. Snart skall den fyllas av IKEA-IT-folk som har hälsodagar och nu kommit till Glädje. Jag skall köra en timmes standup och nu jäklar gäller det att de skrattar.
Så vad hände?
De skrattade!
Jag kände mig stark och hade bra kontroll hela vägen, jag hittade bra övergångar och hade perfekt lagom mycket publikprat. Det blev riktigt galet bra.
Dock märkte jag, igen, att en timme är lite för mycket för publiken. Mitt i föreställningen märkte jag plötsligt att energin sjönk i lokalen, så jag kollade på klockan och såklart hade jag kört 40 minuter då. Klassiskt! 40 minuter är det optimala.
Nu körde jag timmen ut och det gick bra, men ändå, minns detta Martin.
Summa sumarum gjorde jag en toppföreställning och vi hade kul ihop. Bättre än så blir det inte.

Just nu är jag på lägerskola med kajakklubben. Lommen sjunger i natten. Jag har stekt korv i långa banor och i morgon skall jag bli en hejare på motionskajak. Så är det. Också.

Inga kommentarer: