tisdag 24 maj 2011

Kreativ

Hur hittar man på nya skämt? Var finns idéer till nytt standupmaterial?
Det här brottas jag med hela tiden. Och jag är inte ensam.
Sedan en tid träffas Lena Frisk och jag och funderar över de här frågorna och idag hade vi bjudit in Robin P, Göran E och Mats A för att jobba med oss.
Härliga Linda och Alain lät oss låna källaren på La Couronne och under fyra timmar testade vi några pedagogiska knep och idéer som jag och Lena jobbat med. För att vara första gången tycker jag att vi var öppna och kreativa även om vi kanske inte producerade comedyguld just ikväll. Men det känns lovande och personligen känner jag att jag närmar mig en öppning till det paradis av humoröverflöd som jag vet finns. Någonstans. Inne i mitt huvud.
Jag gläntar på dörren. Snart stiger jag in.



Inga kommentarer: