fredag 13 maj 2011

Utmaningar

Två stora utmaningar torsdags:
1 uppträda på en showbåt inför idel män.
2 köra bil från Göteborg i natten.
Normalt är jag aldrig trött när jag kör bil efter gig, men i natt fick jag kämpa. Jag stannade ofta så jag var aldrig nära att somna vid ratten, men jag fick köra alla tricks. Prata högt, vatten i huvudet, många stopp...så hem kom jag.
Men den stora utmaningen var giget. Som tur var det ett riktigt skönt gäng som tog emot mig på Trubaduren, en showbåt som kör i Göteborgs skärgård. Alla var otroligt vänliga och justa och vi samarbetade proffsigt och löste det hela elegant.
Men det fanns många fällor. Helst vill man inte köra standup precis efter ett sångmedley. Helst vill man inte stå framför buffén när folk går och tar mat. Helst vill man inte köra flera korta set. Helst vill man inte köra samma material i två olika lokaler.
Men är det så, så får man ibland bara göra det bästa av situationen. Och med rutin och proffsig inställning kombinerat med några riktigt bra specialskrivna skämt går det att få lyssning. Jag måste vara riktigt nöjd.
Och nu vet jag vad "pålning" är.
Och är en erfarenhet rikare. Den här branchen är ett enda långt lärande!



Inga kommentarer: