torsdag 26 maj 2011

Dubbla gig

Lite då och då är det så lyckligt att jag kan få till två föreställningar samma kväll och igår var en sådan dag.
Två gig rakt på varandra och med en kilometers avstånd.
Först var det Rejlers som invigde sitt nya kontor i Helsingborg och det hade kommit ett femtontal ingenjörer varav en kvinna. Det blev en stillsam föreställning för de var något för få för att det skulle bli fett ös, men jag kände mig lugn och fin och hade läget unter kontroll. Det är alltid lite lättare när man också, som igår, blir trevligt bemött och de verkligen är nyfikna på att höra vad jag har att säga.
Direkt efter showen skyndade jag till Hotell Noveau där utställarna från industrimässan EuroExpo käkade middag och jag kom lagom för att dra igång efter bara 20 minuter. Jag hade lyckligtvis varit där tidigare på dagen och satt upp mitt ljud. Nu upptäckte jag tyvärr att solen lyste in genom ett fönster bakom mig så jag stod i motljus, så de kunde knappt se mig. Jag såg däremot dem väldigt bra.
Miss av mig, borde satt upp en lampa. Note to self: slarva inte med ljuset!
Nu var det ett femtiotal karlar och tre kvinnor i publiken och genast blev det mycket, väldigt mycket, mer respons. Det blev en riktigt jäkla bra show och efteråt fick jag väldigt mycket beröm. Tjosan vad gott det är! Extra kul förresten när det sitter några i publiken som bjuder friskt på sig själva, vilka härliga dialoger det blir då!
Så det blev ungefär som jag förväntat. När det är under 20 pers i "publiken" så är det ingen publik utan individer och då släpper folk inte loss. På femtio personer blir det något helt annat.
Bra kväll!
För övrigt missade jag Fritte Fritzsons fyrtioårsfest där han roastades. Den hade jag gärna velat vara med på. Grattis till den ståtlige karlen i alla fall!


Inga kommentarer: