lördag 7 maj 2011

Hjärnsläpp

Hur stressad är man när ens hjärna inte vill samarbeta? Ikväll fick jag en totalblockering i slutet av föreställningen och den var inte att leka med.
Jag hade kört ner från kajaklägret på Bolmsö för att uppträda för EEAB på Klitterbyn i Ängelholm. Jag skulle enligt planen börja ca 21 så jag kom dit kl 20, men då var de redan redo för show. Så jag slängde upp ljudanläggningen och körde igång ganska så direkt. Föreställningen gick bra men jag fick gå på som en ångvält för att inte släppa in några snackiga killar i matchen och jag fick ingen hjälp av publiken när jag frågade vad de jobbade med. Jag blev därför lite forcerad och körde material som jag släppt och som jag inte vill köra mer.
Men som helhet funkade det bra och på slutet gjorde jag ett långt upplägg för att avsluta med ukulele och sången om minnet.
Men när jag börjar sjunga kan jag inte komma ihåg andra raden. Jag startar om tre gånger för jag vet ju att om jag bara kör på utan att tänka så lossnar det. Men nej, jag kom inte förbi. Hjärnan hade låst sig.
Jag fick rädda det med Windows men då var det redan konstig stämning. Inget bra avslut.
Textraden kom inte till mig förrän jag plockat ner ljudanläggningen och då var det försent.
"När man var liten fastna allt", så lyder texten förresten.
Det är mycket att tänka på just nu och jag får nog börja sortera viktigt från oviktigt. Fler hjärnskäpp vill jag inte ha.


Inga kommentarer: