måndag 4 juli 2011

Dyka så in i...

I helgen var jag och dök på Väderöarna på västkusten. Jag åkte med Helsingborg Divers och vi hade anlitat Dyk-Leif i Hamburgsund till allt praktiskt. Det var ett bra val.
Dykningen var superb och ibland kändes det nästan tropiskt. Fina väggdyk med rikligt djurliv. 17-18 grader även på bra djup (dök mycket på 20-30 meter) och dessutom en bedårande vacker miljö ovanför ytan.


Jag fotograferade och skall lägga upp bilder så småningom.
Fyra dyk hann jag med för det sista fick jag hoppa över, jag var helt enkelt för sliten och trött och det kändes inte säkert.
Nu har jag gjort över femtio dyk och det är fortfarande väldigt kul även om jag börjar tröttna på allt strul med utrustning och luftfyllning och att det blir ganska dyrt och inte minst vården av utrustningen. Skölja och torka! Det är verkligen en materialsport!

Inga kommentarer: