torsdag 21 juli 2011

The Tivoli igår

Jag var konferencier på verandan på The Tivoli igår och jag var inte alls i toppform. Jag hade tänkt köra en massa nya grejor, men väl på scen fegade jag ur och därigenom sabbade jag också publikpratet. Jag är inte alls nöjd, jag vet att jag kan mycket bättre, men min lägstanivå är så hög att jag får ett tveksamt ok i alla fall.
Jag fick också göra två riktiga räddningar, då två komiker hade det riktigt tungt, ja den ena måste betecknas som en klockren bombning.
Det är plågsamt att se, och jag var mycket nära att avbryta komikern, för det var allt för dåligt. Men så blev det inte och efteråt är jag glad att jag inte bröt in. Det hade blivit för mycket och för dramatiskt.
Första akten avslutade jag med en helt färsk sång som jag körde för allra första gången. Jag fick väldigt bra reaktioner, men är fortfarande lite osäker på om folk förstår vad jag vill säga med den.
Jag recenserar inte komikerna i övrigt, förutom att Ludde imponerade med mycket nytt material som var riktigt bra. Och kvällen som helhet var mysig och publiken är suverän, lyssnande och mycket generös. Toppklass.
Nästa vecka skall jag vara bra.


Inga kommentarer: