tisdag 26 juli 2011

Yes!

Det blir mycket väntan backstage när man är med i Kulijuli, men det är det värt.


Man kan ju smygtitta genom kulisserna...


...på de ca 5000 som sitter och står i publiken.


Det är mäktigt. Mycket mäktigt.
Jag skulle göra två inhopp och det första var ren standup. Sex minuter hade jag fått och det blev exakt sju minuter med entré och sorti. Fick många skratt, stora skratt och varma applåder. Jag är rätt nöjd.
Mitt andra inhopp bestod av en nyskriven sång på ukulele. Jag fick bra skratt och min "lurning" funkade. Alla gick på den. Tyvärr snubblade jag på orden i sista poängen så den satt inte perfekt, men jag måste ändå vara nöjd.
Jag fick också mycket beröm efteråt. Tack till Lena, Khalid och Göran för feedback på texten.

Ett bra arrangemang och en stabil insats av mig. Men man skulle ha en Änglahundshit!

Inga kommentarer: