torsdag 21 juli 2011

Extremt svårt

Om man skulle göra en lista över "svåra förutsättningar för standup" kunde man pricka av många av dem idag när det var allsång i Granbacken i Arlöv.



-Utomhus
-Glest i publiken så att de flesta satt långt bort
-Ösregn och blåst hela tiden
-Alla satt inpackade i regnkläder och ville/kunde inte applådera
-Folk frös
-En okänd komiker
=svårt läge.
Det var bara att kämpa på och tro på att materialet är bra och lita på att publiken hängde med trots att det regnade från alla håll.
Men det var omöjligt att få verklig kontakt.
Efteråt visste jag inte vad de tyckte. Var jag bra? Var de nöjda? Jag vet fortfarande inte.
En väldigt ovanlig känsla, sanna mina ord.
Man skulle varit musiker med upptempolåtar istället...
Hoppas jag får komma tillbaka när det är fint väder och fullsatt nån gång.

Inga kommentarer: