måndag 4 juli 2011

Kursledare så in i...

Förra veckan hade jag en nybörjarkurs i standup på Fridhems folkhögskola i Svalöv.
Det är faktiskt helt sjukt att det på fyra dagar går att lära tolv helt färska komiker/personer hur man får en publik att skratta. Årets kursdeltagare hade helt olika bakgrund, från lantbrukare till akademiker, helt olika ålder, tjugoett till femtiplus och helt olika kön.
Se själv:


Vi startade måndag morgon med i stort sett ingenting och på torsdagskvällen uppträdde alla tolv kursdeltagarna inför över hundra personer och alla fick skratt och applåder.
Omdömet från personalen var: bästa nybörjarkursen någonsin!
Och det var också bra. Hög klass på skämten, tight och jämnt. Varierade stilar och dessutom excellent guidat och konfat av mig.
Visst, jag har regisserat och styrt och sorterat och skänkt bort skämt till höger och vänster, men det är likväl coolt att se sina adepter få three minutes of fame och se dem uppleva ruset. Det var nog många i publiken som blev sugna på att gå kursen nästa år.
Jag måste vara mycket nöjd med kursen och jag fick fantastiska utvärderingar av mina adepter. Lite så att ögonen blev blanka.
Det är gott att få bra feedback för jag har verkligen jobbat stenhårt för att det skall bli bra och att alla skall få ut maximalt.
Bra jobbat, Svensson!

1 kommentar:

Åsa sa...

De var superbra!