lördag 30 juli 2011

Trött, stolt och nöjd!

Jag har arrangerat standup på festivalen i många år och det har alltid varit bra. Det betalar sig nu. Shit, vad mycket folk som kom för att se oss och shit vad jag hade kontroll och shit vad omtyckt jag var på scen!
Folk stod som packade sillar och minst 500 stod utanför tältet.


Min sång gick dessutom extremt bra och jag fick sagt något. På festivalen säljs nämligen en T-shirt med ett rasistiskt "skämt" på och det är fanimej inte ok. Jag uppmanade alla att protestera och jag hoppas nån gör det. Det är när vi accepterar sån skit som tonen i samhället blir sån att SD kan existera. Inte bra.
Jag har blivit känslig för rasistiska och nedlåtande skämt från standupscenen också. Bort med skiten. Tyvärr kom det en del sådant från scenen idag.
Inte bra.
För övrigt var Adde väldigt bra ikväll. Ja, vi levererade bra standup och jag tror det var uppåt 1000 i publiken! Bra jobbat av mig!
Bra, sa Bull.

Inga kommentarer: