onsdag 28 september 2011

Bra och viktig show!

Återigen: krönikan i HD är så urbota full av felaktigheter och myter att det inte går att bemöta. Tyvärr odlas en av dessa myter ihärdigt av en del komikerkollegor, nämligen att en komiker på ett förrtagsarrangemang inte kan säga något viktigt utan bara är en mjäkig clown till kaffet.
Skitsnack!
Jag uppträder nästan uteslutande för slutna sällskap på "firmagig" och det är alltid viktiga föreställningar som betyder något för publiken, som påverkar och intresserar.
Alla som såg kvällens gig för de som jobbat med helsingborgsfestivalen tror jag berördes på något sätt. En del höll med, andra blev upprörda, någon blev äcklad, alla skrattade och det blev sagt viktiga saker från scenen.
Så var det!
Sen levererades det "humor för stunden" också. Bra humor. Och mindre lyckad humor.
Och så skall det vara. Det heter ju Comedy.
För övrigt så hade jag tagit dit mitt ljud och ljus och det blev skitsnyggt och proffsigt, vi skapade klubbkänsla och både Elin N och Mats A levererade bra comedy.
Bra show. Till kaffet. Men inga clowner.
Och hur stolt och nöjd är jag över att jag körde mitt helt nyskrivna material om vasektomin, då?
Jääääävligt nöjd! Tack för stödet, Elin o Mats. Och tack till Göran. Och Stefan. Ni vet vilka ni är.
Bra show. Viktig show.



Inga kommentarer: