torsdag 1 september 2011

Två gig, två motpoler

Sitter i ett litet personalrum på en restaurang i Malmö och laddar för att orka köra hem. Är rejält trött.
På eftermiddagen idag uppträdde jag på en pensionärsförening och det var precis så trevligt som det brukar vara. Stillsamt och bra lyssning och väldigt bra bemötande. Helmysigt och såklart kaffe och toscakaka efter föreställningen. En konstig grej: jag kunde inte komma på andra versen i min sång om minnet. Total blackout, men jag lyckades göra en rolig grej av det. Trivselgig de luxe.
Och nu har jag kört för 250 pers från kirurgen i Malmö och Lund. Det var en kamp för lokalen gjorde att ljudet inte var bra och jag fick artikulera extra mycket. Jag fick använda alla mina bästa tricks för att få lyssning och jag var superproffsig och rodde verkligen hem det med stor hjälp av mina sjuksköterskeskämt. Det blev riktigt, riktigt bra. Proffs, mr Svensson.
Nej, nu jäklar blir det hemkörning!




Inga kommentarer: