söndag 18 september 2011

Movement firade

I fredags körde jag upp till Tylösand där det privata ortopedsjukhuset Movement hade tioårsjubileum. Det var en ambitiös fest utmärkt arrangerad av Halmstad Kongressbyrå med storbildsskärmar, runda bord och servering och med Haaks som husband och Anders Kraft från TV4 som moderator. Anders imponerade med bra koll och proffsigt agerande. Sålklart. Han är ju proffs.
Haaks likaså. Trevligt backstage.
Jag skulle köra en ståuppa till desserten och precis före mig går chefen upp och är väldigt rolig på scen. Svårt att toppa. Dessutom har klockan hunnit bli elva, det serveras avec och folk äter för fullt precis när jag skall gå på.
Men vafan, jag körde på och började med att hylla chefen och direkt efter det dissa honom hårt. Sådär, nu hade jag allas uppmärksamhet.
Sedan körde jag i maxtempo i ca tjugo minuter och jag körde över dem med ett leende på läpparna. Mitt sjuksköterskematerial satt perfekt! Seger! Jag fick en jätteapplåd som inte ville sluta, men eftersom programmet var försenat lät jag bli att köra extranummer. Efteråt ångrade jag mig, jag skulle kört en grej till!
I eftersnacket fick jag kommentarer som "jag har aldrig skrattat så mycket", "det var det roligaste jag sett" och "en vid mitt bord skrattade så hon trillade av stolen".
Sådär, ja.
Ute var det nästan frostnatt.
Skodan rullade fint.
Hallandsåsen passerades.
Hem sent.


Inga kommentarer: