måndag 26 september 2011

Kreativ dag. Äntligen!

I torsdags var jag på öppet hus hos Climat 80 i Lund och ikväll var jag på deras kontor i Malmö där det var kundträff och jag ståuppade till kaffet.
Det gick bra.
Lite extra kul att jag var väldigt avslappnad och att publiken, femtio personer i personalmatsalen, var så himla med att det blev en riktig dialog. En kvinna var väldigt rolig, men kunde tyvärr inte stanna hela föreställningen, men andra tog över stafettpinnen och det blev en riktig härochnu-föreställning.
Bra show, cirka trekvart, ukulele som avslutning.
Check!
Annars började dagen tidigt med att jag körde till Göran i Markaryd och vi var ovanligt kreativa hela förmiddagen. Jag tycker att vi skrev ett par hits faktiskt, både till mig och till Göran.
Äntligen, måste jag säga. Nästan ett helt års total skrivtorka och nu börjar det lossna! Det var på tiden. Och det som löste knuten var uttrycket "bra pung".
Så kan det gå!
Och efter gigget ikväll fortsatte kreativiteten när jag körde in om Lena i Malmö och vi jobbade nån timme med en gemensam föreställning senare i oktober.
Mycket jobb idag igen! Därför skall jag vara superledig i morgon kväll.
Superledig, sa Bull.
Efter morgondagens pensionärsföreställning, alltså.



Inga kommentarer: