onsdag 9 juli 2008

Enorm lättnad

Vilken enorm lättnad! Jag var verkligen rejält stressad och nervös iför kvällens framträdande på The Tivoli och HECK på verandan. Det var så många i publiken som jag känner och som sett mig ofta. Familj, grannar och vänner. Jag ville verkligen att det skulle gå bra.
Och som det gick bra!
Kort sammfattat så hade jag väldigt roligt på scen och körde nästan bara mitt senaste material varav en hel del var alldeles nytt. Och jag hade publiken i min hand hela vägen. Det kändes galet konstigt att så många kom för att se på standup när det var jag som var huvudakten. Och de ville verkligen se mig. MIG!!! Hur har det gått till?
Det var en magisk afton med utsålt bland ätande gäter, fullsmockat på ståplats och säkert 200 pers som stod utanför och njöt i den lite svala sommarkvällen. Och trots att det är gratis inträde, lite spring i publiken, vrålande motorcyklar utanför och bussar som tränger sig genom publiken (!) så är det bra lyssning hela vägen.
Sicken grej!
Jag hann tyvärr inte vara trevlig och social mot alla som jag skulle vilja hälsa på och byta några ord med. Hann dock prata lite med Johan Sköld och det är en rackarns trevlig, klok och humorfylld hedersknyffel, som f.ö. gjorde en god insats även från scen.
Det känns som att det kommer att vara mycket folk alla onsdagskvällar på sommarverandan även framöver. Kom i tid eller boka bord!

Inga kommentarer: