tisdag 29 juli 2008

Spången

Allsång på Spången lockade ett femhundratal. Många välkända ansikten för mig då jag är uppvuxen bara några hundra meter därifrån och det var såklart en hel del Ljungbyhedare i publiken.
Uffe Crix Andersson var programledare med Jojje Jönsson som sidekick. Jojje gjorde såklart Blyge Örjan och postiljonen Dag-Otto. Bra figurer och Dag-Ottos skor har verkligen karaktär...Deltog gjorde även dansbandskungarna Ingmar Nordström och Olle Jönsson samt sprudlande trevliga Jenny Wahlgren .

Jag gjorde 2 x 10 minuter plus en allsång och min insats var helt OK. Utomhus och med lite avstånd till publiken gör det hela lite svårare, men jag känner mig stabil och säker så det skall mer än så till för att få mig i gungning numera.
Och solen sken och det var varmt. Mysigt arrangemang. Man skulle suttit i publiken!

Inga kommentarer: