lördag 19 juli 2008

Ojojojojoj

Oj, vad bra det gick ikväll!
Linnea Trädgårdar på Maria Park hade ordnat en ståuppkväll för sina matgäster i växthuset. Jodå, i ett växthus! Gratis inträde och ändå hade inte mer än ett fyrtiotal pallrat sig dit. Och de som inte kom dit får SKYLLA SIG SJÄLVA! För jäklar vilken kväll.
Jag tog med Lars Taps från HECK och han gjorde en bra tiominutare mitt i mitt set och själv gjorde jag 1 timme och 20 minuter. 90 minuter "tjolahoppsan vad kul vi har". Jag hade närvaro som nästan aldrig förr och jag improviserade med publiken och broderade ut och la till och det blev extranummer och ändå ville de ha mer och det kokade och bubblade och...och...och...det blev ren magi på Maria Park.
Varför?
Två anledningar:
1 Spelglädje: Jag tror att jag lyckats öppna upp helt nya kopplingar i min hjärna på improkursen. Hitta på roligt material känns hur lätt som helst. Jag har hittat min gamla fantasiförmåga igen.
2 Självförtroende: Marvin Yxner sa till mig att "du som är komiker..." Och då kände jag att jag nog är det. Jag är inte längre sjuksköterska som håller på med comedy. Jag ÄR komiker.
Och ikväll var jag verkligen det.
Återigen skickar jag tusen tack och de varmaste tankar till alla improkursdeltagarna och bröderna Tofspärla. Tack!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju fantastiskt! Säg till när du ska uppträda i Göteborg så kanske några av rattlarna kan komma dit och kolla.
www.rattle.se
/Petra

Martin Svensson sa...

Absolut. Jag har inget inbokat, men när jag skall upp så meddelar jag och så kanske jag kan komma och impra med er nån kväll. Min bästa kompis bor alldeles intill på Paradisgatan, förresten...

Anonym sa...

Skoj! Kom i morgon. 16.30. Dock på annan plats. Eller kom och kolla när vi uppträder 6 augusti. /Petra

Anonym sa...

Herregud! Tvivlar DU på att du är komiker. Nu blir jag rädd.

Lars Taps sa...

Jag kan bara säga, ojojojojoj vilken inspiration det var att se en hejdlös komiker som du, Martin Svensson, släppa loss i ett växthus mitt i det "arkitektritade" och "unika" Maria Park. Tack för dina kloka ord och ditt stöd efter en skön kväll. Det var en glädje att få delta i en magisk afton.