tisdag 8 juli 2008

MACK och Svalöv

Hela denna veckan är jag i Svalöv på Fridhems folkhögskola och har en kurs i standup. Det är väldigt inspirerande och spännande och sköna människor och mycket mat. Jag är väldigt trött efter två intensiva dagar. Och mer blir det. Återkommer om kursen.
Ikväll körde jag ner till Malmö och MACK på Ribban och det är en sån fröjd att vara där. Miljön är fantastisk och det är alltid positiv stämning och MACKs medlemmar är bara helt fantastiskt goa.
Jag var konferencier och jag sätter en fyra (på Fritte-vis) i betyg. Det var mitt första framträdande på en månad (sedan 12 juni) och jag var väl både sugen och lite ringrostig. Men samtidigt var jag lugn och trygg och väl på scen så körde jag fullt järn. Körde en helt ny grej om SPA som kan bli bra och så improviserade jag lite om Fridhem och sommarkurser och det kändes befriande att vara igång igen. Kan bli kul på HECK imorgon.
För övrigt gjorde alla bra ifrån sig på scen och Elin Nordén gjorde kanske det bästa gig jag sett henne göra.

2 kommentarer:

Fritte Fritzson sa...

Mycket bra jobbat Hr Svensson! Bäst igår var din "tova-rutin". Den får en 5:a!

Anonym sa...

Tack för igår magistern, alltid bra stämning när du är med!