torsdag 2 juli 2009

Sommarstandup

Igår var det premiär för sommarens standup på verandan på The Tivoli. Jag var konferencier och jag var bra. Riktigt bra.
Men först: fullbokat bland ätande gäster och ett fyrtiotal ytterligare på ståplats i baren. Som tidigare år så stannade många upp utanför och tidvis var det minst ett femtiotal som stod på gatan utanför så att stadsbussen fick kryssa fram. Det var väldigt bra stämning och publiken fick en kanonkväll. Bra variation och hög kvalitet. Ludde, Taps, Robert L, Maggie och Oredan uppträdde. En persfekt standupkväll. Och som var gratis för publiken!
Själv inledde jag kvällen med att köra sju-åtta minuter dagsfärsk humor, skrivet på eftermiddagen, som satt som en smäck. Tyvärr går väl inget av det att använda igen eftersom det byggde på dagsaktuella nyheter, men så skönt det var att känna att det funkade. Över huvud taget så tycker jag att mitt konferencierskap var av yppersta klass och det var skönt för självförtroendet som annars inte är på topp.
Sommarprogammet fortsätter nu med fyra onsdagar till och jag kan bara komma dit en av dessa, den 22e då jag är huvudakt. Då blir det mycket nytt. Hoppas jag.


Inga kommentarer: