fredag 17 juli 2009

Härlig semester
















Jag var en vecka i Johan o Karins stuga i Sörmland, långt ute i skogen mellan Eskilstuna och Flen vid en sjö, mitt i härlig natur. I veckan var bara Johan och jag där. Vi pratade, plockade svamp, badade i sjön, var på pizzerian i Hälleforsnäs, tog det lugnt. Och så fiskade jag.

Jag har fiskat i Johans sjö många gånger och brukar alltid få fisk. Småaborrar och nån enstaka gädda. Ibland lite större aborrar som går att äta. En av dagarna öste regnet ner. Till slut tröttnade jag och satte mig i ekan och rodde ut på sjön. Och jag hamnade i ett inferno av fisk.
Det var som att vara med i Mitt i Naturen. Det högg och nappade och jag fick sex jättestora aborrar och tre finfina gäddor. Det var galet roligt och sedan åt vi fisk i flera dagar. Till helgen kom Fruarna och vi gjorde querneller på gädda och aborre och det var himmelskt gott.

Bättre semester än att vara i deras stuga finns inte. Lugn och ro, trevligt sällskap och en fantastisk natur. Och nästan ingen mobiltäckning. Bara en sån sak.

Inga kommentarer: