söndag 19 juli 2009

Kolonigig

Det var 100-årsfest på ett koloniområde i Malmö igår. Det vill säga ett det var far och son som fyllde 60 respektive 40. Fruarna överraskade med mig som present. Och det blev en bra present.
Lokalen var perfekt stor, jag kunde stå så att alla så, jag hade med mitt ljud och timingen i festen var perfekt: till en enkel kopp kaffe innan dessert. Superbra arrangerat.
Jag körde 45 kanontighta minuter i tempo furioso, fick stående ovationer och körde ett extranummer. Vilken boost för självförtroendet. Efteråt var jag helt genomsvett som efter ett träningspass (som jag minns ett träningspass i alla fall-det är länge sedan).
Gott folk i skön miljö. Kan inte bli bättre.

Nästa vecka blir det Svalöv igen. Tredje veckan i sommar. Nu skall jag ha steg 2-kurs. Känner mig sugen och jag har flera bra övningar på lager. Kursarna har en bra vecka att se fram emot.

Inga kommentarer: