torsdag 3 mars 2011

Bemötande och ett bejublat möte.

Det var en tuff dag.
Först körde jag till kontoret för att finslipa det sista inför dagens två uppdrag och sedan susade jag till Lund där jag hela eftermiddagen var moderator på ett seminarium om bemötande i vården.
Ca 200 personer hade samlats i lasarettets aula och jag presenterade sex olika föreläsare som pratade om mötet mellan vårdgivare och vårdtagare. Det var riktigt intressant och min del fungerade väldigt bra. Jag lyckades få en lättsam och trivsam stämning så att både föreläsare och åhörare kunde slappna av och känna sig trygga. Och så lite standup inimellan. Jag tycker att det var ett bra, välorganiserat och givande seminarium. Proffsigt!
Vi lyckades dessutom hålla tiden perfekt så jag kunde skynda mig ut till Skodan och köra den långa och raka vägen till Göteborg och Rubys där jag mötte Cicci, Robin, Kadir och Robert.
Rubys är ett bra ställe även om lokalen är för långsmal så man får bara kontakt med de närmsta borden.
Men tjo vilken kontakt vi fick!
Jag gjorde ett toppgig med alla ingredienser av spontanitet, kontroll, galna infall, säkert material och mycket publikkontakt. Nu snackar vi möte! Jag hade roligt och publiken hade roligt och Asta som satt längst fram fick en kväll att minnas. Shit vad jag fick bra respons från publiken och beröm från både publik och kollegor. Tack!
Robert var för övrigt utmärkt konferencier. Och Cicci är Sveriges bästa klubbvärd.
Tyvärr kunde jag inte stanna och eftersnacka, det hade varit gott, men jag var tvungen att köra hem för att gå upp tidigt i morgon och ordna det allra sista inför flytten i helgen. Nu måste bara lägenhetsrenoveringen bli klar i morgon. Orkar inte fler motgångar i det projektet. Inga fler!
Nu: sova!


Inga kommentarer: