lördag 5 mars 2011

Flyttkaos

"Har du inte flyttat än, det känns som du har tjatat om det länge nu" var det en som sa till mig. Och det har också varit en låååång och joooooobbig process, men nu är jag faktiskt inflyttad på Möllebäcksgatan 10. Men tyvärr, tyvärr är renoveringen inte klar så jag befinner mig i ett kaos. Det känns jäkligt tungt.
Men det kommer att bli fint i lägenheten, så småningom. Så småningom.
Tack gode gud för vänner! Vilket oerhört arbete de la ner idag och flytten gick väldigt bra. Göran, Per och Karin, Åke och Petra, Stefan, Jan, Johan och inte minst Håkan och Tove (som städade lägenheten och sedan packade upp hela köket) slet som djur hela dagen. Tack, tack, tack.
Flytten avslutades med en tur till tippen där vi slängde minst 10 kubikmeter grejor. Vilket inferno, och vilket slit av alla!
Nu ligger jag i byggröran och flyttkaoset och försöker vänja mig vid alla ljud. Vi har ju bott oerhört tyst och stillsamt på Piteågatan. Men här susar det i rören och smälls i dörrar och nu klapprar det i trappan.
Bo i lägenhet.
Back to before 1998.
Ungkarlsliv.
Back to before 1984.
Märkligt.



Inga kommentarer: