onsdag 9 mars 2011

Margaretetorp, bland annat

Idag har jag haft en bra och effektiv dag som började med kontorsarbete där jag fick gjort mycket. Fakturerat, bland annat, och det är ju alltid trevligt. Och fikat. Också trevligt.
Och sedan hann jag fixa lite i min nya lägenhet och det var skönt. Nu hittar jag mina rena kalsonger.
Och sedan körde jag sakta på extremt hala vägar (fruset regn) till finfina Margaretetorps Gästgivaregård där Region Skånes fastighets- och servicenämnd hade konferens och jag underhöll till kaffet. Jag måste säga att jag är djupt imponerad över att dessa fritidspolitiker och tjänstemän orkar genomföra ett så tufft dagsprogram och ändå vara så på hugget vid 21 när det var dags för show. För show blev det!
Shitpåmfritt vad det blev kul med publikkontakten och de improviserade delarna och jag kan bara ge toppbetyg till mig, till publiken, till lokalen och till ljudanläggningen. Ett fullblodsproffsgig. Fem av fem handmikrofoner.
Och sedan fick jag ett givande eftersnack med mycket beröm och intressanta synpunkter om livets skiftningar.
Hemfärden var inte lika halkig så det gick smidigt att komma till Helsingborg och nu ligger jag i sängen med postigvakenhetssyndrom och väntar på John Blund.
I morgon blir det flyttstädning av villan hela dagen. Skuras, pustas och fejas. Typ Askungen...




Inga kommentarer: