söndag 21 augusti 2011

Kändisfotboll

"Idrott för alla" är Ramlösa Södras verksamhet för funktionshindrade ungdomar och varje år är det match mot ett lag av lokala kändisar. Jag fick äran att vara med förra året och det var tokkul, inte bara att göra en liten insats, utan det var verkligen väldigt kul att vara med och lira.
I år fick jag vara med igen. Tjoho.
Jag kunde tyvärr bara vara med i första halvlek och jag spelade som en sopa, passade fel och missade ett friläge. Nej, jag var inte vän med bollen.
I pausen spelade Björn H sin fina gator Röda och Blå.


När andra halvlek skulle börja blev jag utvisad för man fick inte spela med ukulele på ryggen! Hård domare, rött kort direkt!
Sen hann jag inte ens byta om utan fick slänga mig i bilen och åka till Grytan och ukulelevärldsrekordförsöket.
Synd att missa andra halvlek, men matchen avgjordes visst på straffar. Kändislaget vann!
På kvällen var det middag på The Tivoli, men då var min röst helt slutkörd så min insats fick inskränka sig till en kortkort ståuppa och en sång.
Sedan var det rätt hem till honungsvatten och vila för rösten och lungorna!
Nästa år skall jag sätta en strut!

Inga kommentarer: