söndag 21 augusti 2011

Ukulele

Vilken jäkla grej! 1547 personer i alla åldrar och alla former som gemensamt spelar ukulele.
Det var riktigt mäktigt!


Jag var konferencier i Grytan och jag trivdes finfint på scenen. Jag hade järnkoll på hela publiken, sa rätt saker på rätt ställe och det blev verkligen en fantastisk stämning.
Jag sjöng till med allsång!
Och min nya låt gick hem, igen!
Det finns mycket att berätta om evenemanget men jag nöjer mig med att säga att det var våldsamt mäktigt och vackert och kärleksfullt och det var en fröjd och ett privilegium att få ratta skeppet i den kritiska stunden när gemenskapen och galenskapen kom samman en härlig stund i Grytan.
Det här blev mitt tredje Guinness World Record. Tidigare har jag simmat långt under vatten (stafett) och sparkat sparkcykel (också stafett), och nu lägger vi till Största Ukuleleorkestern.
Fräckt!

Inga kommentarer: