tisdag 16 augusti 2011

MVG till Nättrabyskolan

Det är lååångt mellan Ronneby och Helsingborg så hela dagen gick åt för att genomföra en föreställning klockan ett, precis efter lunch.
På Ronneby Brunn hade Nättrabyskolans personal tvådagarskonferens och jag var sista inslag, annonserad som "utvärdering". Och en härlig utvärdering blev det!
Det var finfina förutsättningar i en fullsatt konferenslokal, ca 100 pers, och jag kom perfekt in i matchen med några härochnu-kommentarer. Jag skulle köra en timme och precis en timme blev det.
Jag var väl förberedd, hade läst på om dem, om skolan, om Nättraby och om Lgr11 och hade hittat flera bra skämt och observationer och på scen kände jag mig säker, väl mottagen och lekfull.
Det blev en höjdarföreställning, MVG, hela vägen. Efter en halvtimme kunde jag plocka ner tempot och köra lite svårare grejor, bland annat om Sverigedemokraterna, och sedan plocka upp det igen och avrunda med, som det blev, BosseoLeif. Det är en fröjd att uppträda för en så lyssnande och intresserad publik. Ett privilegium!
Och shiiiiiit så mycket fin feedback jag fick efteråt. Nästan så jag rodnade.
Jag tackar för förtroendet och tack för de fina glasen.
Men hemkörningen var seg, det är långt till Ronneby.




1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahaha, vilken superavslutning det blev på våra dagar på Brunnen. 1timmes prat och inte en tråkig sekund. Jag skulle helt klart lyssna på honom igen.