måndag 13 februari 2012

Bilder från min dykresa till Röda Havet

Jag var i Egypten och dök en vecka med Colona i Hurghada. Det var alldeles utmärkta dykutflykter och ganska enkla och stillsamma dyk. Jag hade tur med dykbuddies och dök mest med Ulf från Uppsala.
Jag var i Hurghada för två år sedan och det mesta var sig likt. Det är fortfarande rörigt, högljutt och spännande annorlunda.
På ett av dyken mötte vi en livs levande delfin som var upptagen med att äta på en manet. Jag hann få fram kameran och filmade och kom helt inpå. Det är väldigt vackert och mäktigt.



Jag fotograferade en del under vattnet. Det är nästan omöjligt att beskriva mångfalden och färgprakten på annat sätt. Se själv:
 Närkontakt!
 Blåprickig stingrocka:
 Som i ett akvarium:


 Och så här kan också en fisk se ut:
 Sällsynt mjukkorall, ca fem centimeter:
 Kan du se stenfisken?

 Hallåååå! Här är jag!
 Men bäst är nog ändå korallerna och alla vackra formationer:


Det ger mersmak så det blir fler resor till Röda havet. Nästa gång kanske till Brothers. Om det inte blir Filippinerna före...eller...

Inga kommentarer: