söndag 26 februari 2012

Parkinson

Jag var hos föreningen Parkinson Skåne i Lund igår. Det var ett riktigt trevligt arrangemang med cirka femtio pers som skulle ha årsmöte, men först blev det lunch, lite allsång och standup. Jag glömde kolla klockan när jag gick på men det kändes som ett lagom set på cirka 40 minuter. Jag körde en hel del gammalt material och mycket som en del av dem hört förut, jag har varit på en del lokalföreningar, men det kändes ändå väldigt avslappnat, personligt och säkert.
Det är en jäkla sjukdom och ändå är stämningen varm och positiv, det gör en ödmjuk. Efter min föreställning var det kaffe och lotteri och jag stannade kvar och var även med och hjälpte till med lotteriet. Jag hade helt enkelt ingen lust att åka hem och det blev många fina små samtal innan det var dags för årsmötet och tid för mig att åka.
En bra lördagseftermiddag.



Inga kommentarer: