onsdag 15 februari 2012

Mästarträffen

I måndags var det sjunde året som jag höll i Mästarträffen på Rådhuset. Det är staden och HISO som uppvaktar alla som blivit seniormästare i VM, EM, NM eller SM med en present och en middag på Rådhuset. I år var ju HIF med så det var 83 mästare och 44 kom till träffen. Nytt rekord!
Det var mycket kampsport och det var även i kampsport som våra två världsmästare är aktiva, Mats Nilsson och Therese Gunnarsson.
Jag försöker varje år hitta nya infallsvinklar i mina frågor och det funkade bra även i år. Nu var det många som skulle intervjuas och min förberedelsetid är väldigt kort, men jag tycker att det ändå blev riktigt bra. Även om jag hade fått några felaktiga uppgifter så att några intervjuer innehöll mer än lovligt med faktafel. Men det var bara att släta över och gå vidare.
Ett trevligt och lättsamt arrangemang där aktiva idrottsmän från helt skilda sporter får chansen att träffas och utbyta erfarenheter.
Här står lite.

Inga kommentarer: