torsdag 27 november 2008

Tisdag och livsmedel

Efter en galet intensiv vecka med julshowen så sänkte jag såklart garden och, pang, så var jag förkyld. Jag hatar att vara förkyld. Jag blir vansinnigt trött och rösten håller dåligt. Rösten som är mitt instrument.
Försökte vila söndag och måndag utan större succe.
På tisdagen åkte jag till Lund och AF-borgen där Skåne Livsmedelsakademi hade konferens om livsmedelsforskning. Middag på kvällen och jag skulle, som vanligt, köra till dessert/kaffe. Nu hade jag med min egen ljudanläggning så jag fick sätta upp den innan de kom och så stack jag iväg och åt själv.
Det var inte riktigt taktiskt av mig att släpa på ljudanläggning för jag blev rejält sliten.
Föreställningen funkade bra. Hade en del bra material om mat och trots att det var många unga tjejer i publiken (inte "min" publik) så fick jag bra hugg. Körde nog 50 minuter. Fick snälla kommentarer efteråt av arrangörerna och det värmde gott.
När jag släpat (bokstavligen) ner ljudanläggningen och satte mig i bilen var jag faktiskt mer än lovligt trött. Inte bra, får inte glömma att jag inte är 20 längre...
Så här glamoröst var det "backstage":


Inga kommentarer: