söndag 2 november 2008

På DVD

Om man tittar noga på baksidan av Johan Glans DVD World Tour of Skåne så hittar man mitt namn under "extramaterial".
Jag var alltså en av tre uppvärmare på Johans turné. De andra var Fritte Fritzson och Marika Carlsson. Och i ärlighetens namn var även Håkan Jäder uppvärmare. I Trelleborg, en kväll när alla vi andra var uppbokade.
Hela turnén var en formidabel publiksuccé. Helt utsålt överallt och folk åkte fram och tillbaka över Skåne för att få se showen.
Det blev till och med ett par extra föreställningar. Bl.a. två shower på Konserthuset i Helsingborg. Johan sålde alltså ut Konserthuset fyra föreställningar! "TV-vilket jävla genomslag man får" (Stefan Sundström).
DVDn är inspelad de två sista föreställningarna i Helsingborg. Jag skulle göra 10 minuter och det gjorde jag (10 min, 32 sek för att vara exakt).
Det ser bra ut även om det är fruktansvärt plågsamt att se sig själv och inte minst att höra sig själv. Folk ler och skrattar och applåderar livligt.
STORT tack till Johan och Cicci för att jag fick vara med och för att ni tog med oss på DVDn och vi fick våra namn med på omslaget.
DVDn finns i handeln NU!

Inga kommentarer: